Finner kundene frem til deg? Hva må man søke på for at de skal finne deg på en av de første 3-4 sidene i f.eks. et Google-søk? Hvordan skal de kunne finne ditt nettsted i den store mengden? Og hvor godt skiller du deg ut fra dine konkurrenter?
Digital synlighet benyttes ofte som et begrep for å beskrive hvor klart en virksomhet, person, konsern e.a. trer frem blant den store mengden referanser og henvisninger i søkemotorer, kataloger osv. Jo mer synlig man er, jo lettere vil man kunne tiltrekke seg oppmerksomhet. Og jo større oppmerksomhet man får, jo bedre vil omsetningen være. For når alt kommer til alt så er omsetning en nøkkel for videre drift og videre liv for enhver virksomhet.
Digital synlighet kan måles. Det finnes ulike metoder og ulike fortellinger om digital synlighet. Men enkelte fakta består: jo høyere opp et søk på et nettsted kommer i en hvilken som helst søkemaskin, jo bedre. Det finnes de som vil selge mirakelkurer. For fantasibeløp gir de garantier om at akkurat det nettstedet de tar som kunde skal nå til topps i så godt som ethvert søk. Slike miraklekurer er gjerne falske: det som høres ut som om det er for godt til å være sant er som oftest ikke sant. Vi selger ikke slike mirakelkurer. Men vi kan hjelpe deg til å bli mer synlig.
Synlighet er i seg selv noe som må diskuteres. Det nytter ikke om du er aldri så synlig for de som aldri vil bli din kunde så lenge du er totalt usynlig for din egen målgruppe. Det er ikke bare snakk om hvilke tiltak man gjør, men hvordan man gjør dem og hvilke målgrupper man forsøker å nå med tiltakene.
Kontakt oss for en uforpliktende samtale om søkemotoroptimalisering, digital synlighet osv.