Finner kundene frem til deg? Hva må man søke på for at de skal finne deg på en av de første 3-4 sidene i f.eks. et Google-søk? Hvordan skal de kunne finne ditt nettsted i den store mengden? Og hvor godt skiller du deg ut fra dine konkurrenter?

Digital synlighet benyttes ofte som et begrep for å beskrive hvor klart en virksomhet, person, konsern e.a. trer frem blant den store mengden referanser og henvisninger i søkemotorer, kataloger osv. Jo mer synlig man er, jo lettere vil man kunne tiltrekke seg oppmerksomhet. Og jo større oppmerksomhet man får, jo bedre vil omsetningen være. For når alt kommer til alt så er omsetning en nøkkel for videre drift og videre liv for enhver virksomhet.

Digital synlighet kan måles. Det finnes ulike metoder og ulike fortellinger om digital synlighet. Men enkelte fakta består: jo høyere opp et søk på et nettsted kommer i en hvilken som helst søkemaskin, jo bedre. Det finnes de som vil selge mirakelkurer. For fantasibeløp gir de garantier om at akkurat det nettstedet de tar som kunde skal nå til topps i så godt som ethvert søk. Slike miraklekurer er gjerne falske: det som høres ut som om det er for godt til å være sant er som oftest ikke sant. Vi selger ikke slike mirakelkurer. Men vi kan hjelpe deg til å bli mer synlig.

Synlighet er i seg selv noe som må diskuteres. Det nytter ikke om du er aldri så synlig for de som aldri vil bli din kunde så lenge du er totalt usynlig for din egen målgruppe. Det er ikke bare snakk om hvilke tiltak man gjør, men hvordan man gjør dem og hvilke målgrupper man forsøker å nå med tiltakene.

Kontakt oss for en uforpliktende samtale om søkemotoroptimalisering, digital synlighet osv.

 

[icon_box title=»Nåla i høystakken» caption=»Se nøye etter» icon=»magnifying-glass»]Alle kan ha en unik historie. For alle har noe som gjør at man kan skille seg ut fra de andre. Tenk nøye gjennom historien du vil fortelle dine brukere og dine kunder. Da finner de deg kanskje lettere.[/icon_box]
[icon_box title=»Lenkene» caption=»Og de svakeste leddene» icon=»link»]Før var det viktig å fri seg fra lenkene. Nå er det faktisk viktigere at lenkene finnes. Lenkene som viser til ditt nettsted. Vi kan hjelpe deg med å få på plass grunnlaget for at andre skal lenke til dere.[/icon_box]
[icon_box title=»Nettverkene» caption=»Tilstedeværelse eller ikke» icon=»twitter-bird»]Har dere blitt nedrent av «eksperter på sosiale medier» som vil selge dere suksessoppskriften? Noen av disse er ikke engang eksperter på det sosiale. Vi tar gjerne en prat med dere om hva som er mulig, hva som er lurt og hva som er mindre lurt. Uforpliktende.[/icon_box] [/one_third_last]